Regulamin zakupów
Sklep internetowy Perfumeria-Rene,
dostępny pod adresem www.rene-perfumeria.pl, prowadzony jest przez Firmę Handlową Iwona
Staszek. Siedziba firmy znajduje się w Koszalinie, przy ul. Zwycięstwa 162.
Jesteśmy zarejestrowani pod numerem NIP: 669-000-27-57, Regon: 330045501.
Regulamin zakupów
- Sklep internetowy Perfumeria-Rene prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
Zamówienia są przyjmowane tylko i wyłącznie przez stronę
http://www.rene-perfumeria.pl.
- Wszystkie produkty oferowane w sklepie Perfumeria-Rene są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Wszystkie ceny podane na stronach internetowych Perfumeria-Rene są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Na każdy sprzedany towar wystawiamy faktury VAT.lub paragonu
- Zamówiony
towar dostarczamy za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich lub za
pośrednictwem Poczty Polskiej. Istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w prowadzonych w perfumeriach po wcześniejszym złożeniu zamówienia przez sklep internetowy
wówczas klient nie ponosi żadnych kosztów dostaw zamówionego
asortymentu.
- W
sytuacji, kiedy występują duże różnice w czasie realizacji lub sposobie
pakowania i dostawy poszczególnych towarów, składających się na jedno
zamówienie, sklep Perfumeria-Rene może samodzielnie zdecydować
o podziale zamówienia na mniejsze przesyłki. W takim przypadku, ogólny
koszt dostawy podany Klientowi przy składaniu zamówienia nie ulega
zmianie, a jedynie zostaje rozdzielony na poszczególne przesyłki
cząstkowe. W przypadku anulowania części zamówienia, korekcie ulegają
wyłącznie te koszty dostawy, które zostały przypisane do niedostarczonej
lub reklamowanej części zamówienia.
- Możliwe są następujące formy płatności:
- Przy
odbiorze – zapłata gotówką kurierowi, listonoszowi lub na poczcie przy
odbiorze towaru lub w kasie punktu odbioru osobistego. Sklep Perfumeria-Rene zastrzega sobie w niektórych sytuacjach prawo do dodatkowej weryfikacji
telefonicznej tego typu zamówień.
- Przelewem - po zarezerwowaniu
zamówionego towaru, wysłany jest e-mail z numerem rachunku bankowego. Z
chwilą zaksięgowania wpłaty na naszym rachunku bankowym, zamówienie
jest przekazywane do magazynu w celu przygotowania do wysyłki.
- Płatność
w kanale elektronicznym - za pośrednictwem kart płatniczych lub serwisu
PayPal. Ze względów bezpieczeństwa, każda transakcja płatności
elektronicznej jest weryfikowana przez operatora, niestety termin samej
weryfikacji nie jest zależny od sklepu; z chwilą potwierdzenia dokonania
płatności, zamówienie jest przekazywane do magazynu w celu
przygotowania do wysyłki.
- Przy każdym oferowanym towarze
podany jest orientacyjny czas realizacji zamówienia. Informuje on ile
dni roboczych zazwyczaj upływa od momentu potwierdzenia zamówienia przez
klienta do chwili przygotowania zamówionego towaru i wysyłki.
Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po
skompletowaniu całości. tzn. po upływie najdłuższego z czasów podanych
dla zamawianych produktów. W przypadku podzielenia zamówienia,
poszczególne przesyłki, mogą zostać wysłane w różnym terminie o czym
Klient informowany jest drogą mailową.
Jeżeli czas realizacji
okazałby się dłuższy niż podany na naszych stronach, kontaktujemy się z
kupującym, aby poinformować o opóźnieniu i potwierdzić dalszą chęć
realizacji zamówienia. Należy pamiętać, iż:
termin otrzymania przesyłki = czas realizacji zamówienia + czas dostawy
W
przypadku płatności przelewem powyższy termin wydłuża się dodatkowo o
czas realizacji przelewu, w przypadku płatności
kartą, o czas autoryzacji płatności przez zewnętrzny system płatniczy.
Przesyłki
są dostarczane Pocztą Polską zazwyczaj w ciągu 2-5 dni, firmą kurierską
- zazwyczaj następnego dnia roboczego po dokonaniu wysyłki z naszego
magazynu. Perfumeria-Rene nie odpowiada za opóźnienia w
dostawie spowodowane niewywiązaniem się przez firmy kurierskie z umów
obsługi przewozowej i pocztowej.
- W przypadku odbioru
osobistego, przesyłki są dostarczane do wskazanego punktu odbioru
osobistego. O możliwości odebrania zamówionego towaru informujemy drogą
e-mailową. Przesyłkę należy odebrać w ciągu 7 dni od otrzymania
informacji o możliwości odbioru towaru. Przesyłkę, która nie zostanie
odebrana w wyznaczonym terminie odsyłamy do magazynu, a zamówienie
anulujemy.
- Sklep ponosi odpowiedzialność
przez 2 lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową
zgodnie z Art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej z 27 lipca 2002 r. Klient traci uprawnienia określone w w/
ustawie, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia
niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym fakcie. W
przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza się
przepisy zawarte w artykułach 556-576 Kodeksu Cywilnego.
- W
przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem
określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu
realizacji naszych zobowiązań, należy odesłać na koszt własny, po
wcześniejszym nadaniu numeru RMA zgłoszenia, który można uzyskać
uprzednio kontaktując się telefonicznie z obsługą sklepu.
- Sklep ustosunkuje się do
żądań Klienta w terminie 2 dni roboczych od momentu zgłoszenia
niezgodności towaru z umową. Za dzień zgłoszenia reklamacji uznaje się
dzień zgłoszenia i dostarczenia reklamowanego produktu do Pefumeria-Rene. Jeżeli w ciągu 14 dni sklep
nie ustosunkuje się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznał żądania za
uzasadnione.
- Jeżeli zgłoszenie niezgodności towaru nastąpi w
ciągu 14 dni od momentu zakupu, Klient ma prawo żądać wymiany produktu
na nowy w trybie przyspieszonym. Tryb przyspieszony dotyczy tylko
produktów nienoszących śladów użytkowania. Jeżeli niezgodność zostanie
uznana, a reklamowany towar będzie dostępny na magazynach sklepu, nowy
towar zostanie wysłany w ciągu 2 dni roboczych od dostarczenia
niezgodnego towaru do sklepu. Jeżeli nie będzie to możliwe sklep
zaproponuje nabywcy zwrot równowartość ceny produktu lub zaproponuje
inny dostępny w sklepie towar o podobnych parametrach.
- W każdym z
powyższych przypadków, gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą
nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi sklep.
Warunkiem przyjęcia przesyłki zwrotnej przez magazyn jest wpisanie na
liście przewozowym, w polu „zadeklarowana wartość", ceny zakupu
odsyłanego towaru. Kwota ta stanowi deklarację wartości ubezpieczenia.
Przesyłki, dla których na liście przewozowym nie będzie wpisanej
deklarowanej wartości ubezpieczenia, nie będą przyjmowane przez nasz
magazyn.
- Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271) Art. 2
punkt 2, w terminie dziesięciu dni od otrzymania zamówionego towaru,
konsument ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia
od umowy, wg zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów
na odległość. Wskazane w tym punkcie prawo dotyczy sprzedaży
konsumenckiej, a więc stosuje się wyłącznie do sprzedaży osobie
fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością
zawodową lub gospodarczą. Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty
tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym,
nieuszkodzonym opakowaniu, z kompletną jego zawartością, a sam produkt
oraz akcesoria będą nieuszkodzone, oraz nie będą nosiły jakichkolwiek
śladów używania. Zgodnie z ustawą, możliwości zwrotu nie podlegają
produkty, podlegające ochronie praw autorskich, takie jak
oprogramowanie, płyty CD z muzyką itp. W przypadku chęci skorzystania z
prawa odstąpienia od umowy, zwracany towar należy odesłać na własny
koszt, po wcześniejszym nadaniu numeru RMA zgłoszenia. Informację o rodzaju
spedytora, oraz adres na jaki należy wysłać produkt zostaną podane
podczas nadawania numeru RMA. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć
pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz numer konta, na jaki
sklep ma zwrócić zapłatę. W ciągu dwóch dni roboczych sklep dokona
sprawdzenia produktu. Jeżeli towar spełnia wymienione w tym punkcie
wymagania, zostanie wystawiona faktura korygująca. Oryginał i kopia
faktury zostaną wysłane do Klienta listem priorytetowym. Klient powinien
odesłać podpisaną kopię faktury korygującej. Po jej otrzymaniu, w ciągu
7 dni roboczych, Sklep dokona zwrotu zapłaty na wskazane konto Klienta.
- Gwarancja,
oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty
jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Dlatego
zawsze przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy
sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W
szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na
przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona
uszkodzenia lub, gdy plomby (taśmy) są zerwane należy nie przyjmować
przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz
skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia
sprawy. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem
uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy
okradzenia przesyłki w transporcie.
- W razie skutecznego wykonania prawa odstąpienia umowę uważa się za
niezawartą, a Kupujący jest wolny od wszelkich zobowiązań. Klient
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionego towaru
będące wynikiem korzystania z towaru w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu
Perfumeria-Rene nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając
zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach
sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w
opisie produktu. Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje podczas potwierdzenia odbioru towaru przez klienta.
- Zespół sklepu Perfumeria-Rene dokłada wszelkich starań, aby opisy i informacje umieszczonych w
sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie ponosimy jednak
odpowiedzialności za błędne podanie parametrów i właściwości towaru, lub
nagłą ich zmianę przez jego producenta. Niemniej, w każdym przypadku,
gdy dane (w tym opisy i dane techniczne produktów) prezentowane na
witrynie internetowej sklepu w dniu złożenia przez konsumenta zamówienia
nie pokrywałyby się z rzeczywistością, w ciągu 10 dni od daty zakupu ma
on prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, zgodnie z
przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
- Sklep Perfumeria-Rene zastrzega sobie prawo do odmowy zrealizowania zamówienia w sytuacji,
kiedy historia współpracy podważa wiarygodności i rzetelność klienta.
- Regulamin
określa zasady zakupów w sklepie Perfumeria-Rene. Złożenie i potwierdzenie
zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na wszystkie postanowienia i
informacje zawarte w regulaminie.
- !!! OSTRZEŻENIE !!! Skutkiem nie odebrania przesyłki pobraniowej będzie wystawienie na
nazwisko kupującego faktury VAT obciążającej go kosztami wysłania
przedmiotu, pakowania i powrotu przesyłki nie odebranej. Termin zapłaty
za fakturę będzie wynosił 14 dni od daty otrzymania faktury, a w
przypadku uchylania się od uregulowania zobowiązania dług zostanie
przekazany firmie windykacyjnej, w konsekwencji spowoduje to zwiększenie
kwoty należności o dodatkowe koszty .